top of page
Search

אנדומטריוזיוס – מחלת הקרירה של האישה


ברפואה הסינית אנדומטריוזיוס – קשור לאנרגיה חסומה באגן הירכיים .


אגן הירכיים חובק בתוכו את כל האברים הנשיים הרחם , השחלות , הנרתיק ,וכו.... ברגע שהאנרגיה חסומה באגן הירכיים נוצר כאב , וכך נשים צעירות רבות , סובלות מכאבי מחזור עד כדי חוסר תפקוד , והתעלפויות . הפתרון של הרופאים , הוא חבילות על חבילות של גלולת , ולא לאפשר לווסת להגיע כלל , אין צורך להגיד , או שבעצם יש צורך גדול להגיד עד כמה פוגעות הגלולות במערכת ההורמונלית. לנשים מוקל, שהווסת לא מגיעה , וקורה מצב שהן ממש חוששות להופעת הווסת , ודוחות את הקץ , כל מערכת הגניטלית של האישה הצעירה "מנועה " מלתפקד ונוצר לחץ גדול על המערכת הנשית של האישה .


שהאנרגיה חסומה ברפואה הסינית , אנחנו כרופאים רוצים לשחרר את האנרגיה התקועה ולהזרים אותה הלאה. מתן גלולת , באופן רצוף גורמים למערכת הנשית " לתקוע " את הכאב בתוך האגן , ולא לאפשר ריפוי , אני יודעת שזה נוח , לכל הנשים הצעירות , שאין ווסת , אך ברצוני להדגיש שאין פה ריפוי , אלה "הדחקה ", וההדחקה יוצרת מציאות , שהבעיה מחמירה , אבל אף אחד לא יודע מזה כי אין ווסת, סביר להניח שהאישה תרצה להיכנס להריון ,בשלב יותר מתקדם בחייה , אבל המניעה שלה או של הרופאים מהווסת מרחיקה אותה מההיריון כי כל ווסת , היא הריון קטן של הגוף , וככה האישה נעה בין עקרות , או לפחות עקרות פסיכולוגית , חוששת מהרגע הזה שתרצה להפסיק את הגלולות , לטובת הריון . אנדומטריוזיוס – היא מחלה של התמודדות של האישה , עם צרכיה הנשים , אם במאמר הקודם דיברנו על רפואה קרה , זה בדיוק העניין , האישה מתכחשת , לנשיותיה , לצרכיה האישים , הנפשיים , התזונתיים , ופועלת בעולם בתחושה " קרה " . הנשיות , הווסת , הרחם , השחלות ,אלו מילים שהיא לא יכולה לשמוע , וגופה מזעזע שהיא שומעת את אלו ,בקליניקה פגשתי אשה בשנות העשרים לחייה , שממש מנותקת מכל האזור הרחמי , והנשי שלה , שכל פעם שאני מנסה ליצור קירבה בינה לבין הרחם , הווסת או שאר מילים "גסות" , גופה מזדעזע . אנדומטריוזיוס – מכונה " מחלת הקרירה של האישה " מכיוון שהאישה נכנסת לעולם של גברים , ולא נותנת מספיק מקום להווייתה הנשית בתוך העולם הגברי . הנשמה , המאווים הפנימים , חוסר האיזון , בין נשיאת הבית והילדים , והעבודה לא משאירים לה זמן לעצמה בכלל , וכך קורה שהאישה , מלווה בקשיים רבים., ואין לה מספיק מחיי הרגש שמאפיינים נשים באשר הן .


סימפטומים :

1.כאב באגן הירכיים ,

2.מחזורי ווסת קשים , עם הרבה דימום, כאבי תופת עד חוסר תפקוד.

3.עקרות – הרחם קרה במושגים של הרפואה הסינית ולא מאפשרת הריון

4. כאב מתיש , והתכווצויות עזות באגן הירכיים

5.מגע מיני מכאיב

6 כאבים בפי הטבעת במיוחד סביב הווסת.


אבחנה : ברפואה הסינית :

1. זרימת דם ואנרגיה – גורמי אנדומטריוזיוס – הם למעשה רירית רחם או דם שנמצאת במקום שהיא לא אמורה להיות בו , מה שהרפואה הסינית עושה עוזרת גוף לסלק את אותה רקמה .הפתרון שלנו הוא להניע את האנרגיה והדם ,


מה אפשר לעשות בבית ?

1. עיסוי רחם ושחלות עם שמן חם , זה גורם להנעה ולחמום הרחם .

2. פעילות כגופנית – גורם לתנועה במערכת של הגוף

3. 3.תזונה – לשתות שייק ,ירוק זה מניע ומנקה רעלים

2. הצטברות של קור – חימום של הבטן עוזר לכאבים , בקבוק מים חמים , כרית חימום , , עיסוי רחם ושחלות.

אוכל חם : קינמון, ג'ינג'ר, מרק כתום ,שום ,בצל, הל וקינמון

3. נטייה לדלקתיות – ניקוי כבד יהיה טוב לאשה שסובלת מדלקות.

4. חולשה באנרגיה – פעמים רבות, עייפות תשישות של האישה , בשלב הראשון נחזק את האישה במערכת החיסון , ואח"כ נטפל בהנעה של הדם , שאין מספיק דם קשה להניע אותו , צריך לייצר נפח של דם תחילה .

האישה שמגיעה לקליניקה , מקבלת טיפול נשי , אשר כולל , אבחנה מדויקת , המלצות תזונה , וחיבור לגוף האישה כל אחת בדרכה הייחוד , עם מה שמתאים לה ומה שהיא יכולה להכיל .

רפואה נשית במיטבה .


באהבה טלי

40 views0 comments
bottom of page